05 May 2012

M.O.M n D.A.D


Andai dlm beribu anak yg dimiliki,
namun tiada satu yg dpt mmberi kamu ksenangan dlm alam kubur,
maka akn aku jd kn diri ku satu antara ribuan itu.

Andai dlm beribu anak yg kau susui,
namun tiada satu yg taat pada kamu,
maka akn aku jd kn diri ku satu antara ribuan itu.

Andai dlm beribu anak yg kamu sentiasa kasih dan pelihara,
namun tiada satu yg snggup mdoakn dn mnjaga kamu suatu hr nnti,
maka akn aku jd kn diri ku satu antara ribuan itu.

Andai dlm beribu anak yg kamu sggup lakukn apa shja demi mereka,
namun tiada satu yg sggup lakukn sperti apa yg kamu korbankn,
maka akn aku jd kn diri ku satu antara ribuan itu.

Berderai air mata keegoan saat mndengar kata2 lembut menyeru ribuan
anak dluar sana untk bdoa dn mnjlnkn tggungjwb mereka kpd ibubapa.
Berderai juga air mata keegoaan bila mengenang kembali apalah jasa yg tlah dibuat
slama ini oleh ku kpd mereka..

Ssungguhnya aku seorng anak yg kian luput ingatannya thdp pngorbanan ibubapa.
Yg slama ini hanya mgejar kgembiraan dunia..
Wahai ibu.. Wahai ayah.. Ampunkanlah dosa anak mu ini..
Tlalu sedih dn hiba hati ini mngenangkn jasa dn pengorbanan kamu thadap ku.
Wahai ibu.. Wahai ayah.. Andai ada kata2, pbuatan dn tingkah laku diri ku yg mgkin mngecewakn mu, Ampunkanlah segala dosa anak mu ini..
Akn aku doakan selamanya akn ksejahteraan dn kebaikn kamu bdua.
Moga kamu bdua sntiasa brada di bwh pemeliharaan-Nya.. Amin..




No comments: